Corona

En rätt lugn helg. Ett par öl på Gyllene Hörnan igår och försök till att hjälpa Juliana med Lekoutlet idag. Det blev även en trevlig promenad med Linus idag.
 
Frågan är om inte spridningen av corona-viruset kommer bli mer allvarligt i Europa nu? Det har satt sig i Italien, och de verkar inte ha koll på det där nere. Jag har svårt att se att inte fallen börjar öka dramatiskt i Europa nu.
 
Jag fick i veckan på jobbet reda på att en kan följa förloppet av viruset här; https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
 
Många förefaller bli friska, men det borde väl finnas en risk att mer eller mindre hela världen får stänga ned ett tag? En kanske borde börja preppa lite... Är det läge att sälja av innehavet på börsen? Jag har svårt att se att jag kommer göra det, men det borde komma en rejäl nedgång på världens börser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0