Klanka ned på de utsatta?

Jag vet inte hur ofta de senaste åren jag varit genuint oförstående till att det måste klankas ned på allt och alla. När de som gillar normbrytande beteenden träffar på människor som skiljer sig från normen på ett sätt som de inte gillar går de bananas på samma sätt som de som inte gillar normbrytande beteende alls. Det är så märkligt, och det är även förståndiga människor som hamnar i detta konstiga beteende.
 
Nu tänker jag på Joakim Lamotte. Han gjorde eventuellt en poäng genom att komma i skyddsväst till ett debattprogram. Detta enligt honom själv med anledning av att han är hotad, vilket är svårt att tro inte är sant. På grund av att Lamotte har en så kallad svans som många inte tycker om verkar det därmed anses legitimt att klanka ned på honom. Förutom en del givna undantag så är de flesta reaktionerna att Lamotte är fånig och någonstans får skylla sig själv om han nu är hotad. Detta även från väldigt prominenta personer.
 
Det är som att dessa människor har dålig impulskontroll, eller så är de, jag vet inte, onda? Deras omtänksamhet verkar ialf inte gå utanför deras egen norm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0