Kontraster och hur lätt en påverkas...

Efter att ha sett om de två första James Bond-filmerna är det lätt att få en uppfattning att kvinnors sexualitet var väldigt accepterad i början av 60-talet. Typ att det var ok för en kvinna att ta sig in i en mans hotellrum och säga att nu ska det bli åka av. När jag sedan återvände till verkligheten och såg serien "Överklassmördaren" verkar en man som "mördat" en kvinna 1986 inte blivit dömd för mord delvis för att hon inte framstod som en "fin" ung kvinna med undertryckt sexualitet.
 
Jag känner mig ofta vilsen. Jag har lite svårt att förstå hur trångsynta människor kan vara ibland. Tänker de verkligen på det där sättet, är det på riktigt? Det blir ännu svårare när det kontrasteras som det så ofta gör. Jag fattar att James Bond är på låtsas och att inte alla amerikaner är indoktrinerade i kristen moral, men det påverkar mig ändå i min uppfattning om världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0