Contagion

Igår kväll såg jag filmen "Contagion" vilket jag tidigare lovat mig själv. Jag kunde inte minnas att jag sett filmen förut, även om jag tror att jag ialf sett delar av den. När jag tänker efter kan jag ha blandat ihop den med "The Invasion".
 
Sak samma, bra film med anledning av pandemin vi är i nu. Det är mycket en känner igen i filmen från dagens verklighet, även om det i filmen är värre med allt. Filmen förefalller ha varit rätt noga med att använda rätt bergrepp osv. Att de även får med en konspirationsteoretiker med andra lösningar till pandemin är spännande, för det känner en verkligen igen från dagens läge. Jag tänker på terorierna om att USA skulle släppt ut viruset i Kina och att det beror på 5G-master osv.
 
På den negativa sidan är att jag tycker filmen är något rörig. Många storylines som vävs samman, vilket jag fann något svårt att hänga med i. Kan förvisso bero på att jag såg filmen med engelsk text och att det var mycket svåra engelska vetenskapliga ord.
 
Sammanfattningsvis en bra film som passar utmärkt att se i dessa tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0