Artifishal

Jag och Valle såg precis en dokumentär från Patagonia vid namn "Artifishal". Efter att ha sett dokumentären känner jag mig lite dum och oinsatt. Dokumentären handlar om laxodling och alla problem den medför, främst mot det naturliga laxbeståndet. Det har liksom flugit över mitt huvud. Nog kände jag till att det brukar bråkas lite kring laxodlingarna i Norge och att det används småfisk för att odla laxarna, men att det förstör för det naturliga beståndet hade jag som sagt missat.
 
Jag blir till och med lite fundersam om jag borde äta lax längre? Jag som nästan äter lax varje dag.
 
https://www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/laxen-allt-popular
 
Lite information för den som är lika dåligt insatt som jag. Jag skäms lite grand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0