Varberg

Idag har vi spenderat hela dagen i Varberg, vilket visat sig vara ett mysigt ställe, och även något större än vad jag hade förväntat mig.
 
Vi parkerade vid Apelvikens strand och tog en promenad på den inte helt imponerande stranden. Den var förvisso bred, men inte direkt sandig, utan rätt hård. 
 
Vi träffade sedan Valles släktingar för en lunch vid stranden.
 
Lite senare på eftermiddagen blev det en sväng in till centrala Varberg. Där var dagens höjdpunkt att besöka Varbergs fästning och där inne se Bockstensmannen och den kula/knapp som sägs ha tagit kål på Karl XII.
Jag och Bockstensmannen, dock lite synd att det främst är jag som syns :-).
Frågan är egentligen varför jag måste vara med här tillsammans med kulan/knappen som sägs ha tagit livet av Karl XII, men det känns som att jag måste bevisa att det inte bara är en bild, jag var här också :-).
Utsikt över Varberg från fästningen, så slipper ni mig också :-).
 
Nu bor vi på ett vandrarhem utanför Ullared. Vi var vid Gekås och käkade, men vi har inte varit inne på något av varuhusen, och kommer nog inte göra det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0