Är inte sommaren lite stressig?

Jag har säkert skrivit om det förut, men isf var det för rätt länge sedan, men är inte sommaren den mest stressiga årstiden? Det finns ett "krav" på att vara ute för att det är varmt och "bra" väder, men ofta är det alldeles för varmt för att vara just ute, vilket bara gör det obekvämt. Sedan ska en helst vara brun. För oss som lättare blir röda än bruna är det jobbigt. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra att jag är vit, och att det är bättre och finare att vara brun. Nu när jag är lite äldre skiter jag mer i det, men det är alltid jobbigt att exempelvis åka och bada. Det med anledning av att det är jobbigt att vara en av de vitaste på badplatsen, men även för att risken att jag bränner mig är stor. Missar jag en punkt med solkrämen blir jag röd. Resten av året slipper jag de här sommarkraven, därav är sommaren lite stressig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0