...

Jag vill skriva något klokt om George Floyd, men jag kan för lite om allt bakomliggande. Jag nöjer mig med att polisingripandet var helt huvudlöst och ska kritiseras.
 
Jag lackade lite på jobbet idag, jag börjar bli trött på att jag inte vet vad min tjänst innebär riktigt. Att den är rörig beror både på mig och andra. Jag har inte satt ned foten och en del andra ser väl det som rätt bra att jag handlägger mycket.
 
Annars såg jag "Kampanjen mot klimatet" i söndags. Hur oljebolagen tidigt kände till miljöproblemen med oljan, men sedan startade en kampanj för att så tvivel. Jag har sett någon liknande dokumentär tidigare, men den här var bättre. När det finns ett om är det så lätt att så tvivel. Jämför bara med all religion...
 
Jag såg även "Voodoohora" om nigerianska horor i bland annat Sverige. Inget okänt för oss som arbetar på Migrationsverket, men ändå en givande dokumentär.
 
Jag och Valle såg även "Kampen mot coronaviruset". Inte mycket nytt under solen där, eller jo kanske, det framgick något om att inte alla fick vård? Det var väl inte ny information men ändå lite läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0