Finansministern

Det är varmt idag och varmare ska det bli, vilket gör att det knappt går att vara utomhus.
 
Vi har städat lite, och tydligen flög det in en fågel i lägenheten när jag var och tränade, men annars är det inte mycket att rapportera om dagen förutom att jag läst ut "Finansministern".
 
Det är Anders Borgs bok om sitt liv som finansminister i Sverige. Han förklarar sin roll under finanskrisen och eurokrisen osv. Det är mycket namn, termer och organisationer som flyger förbi i boken vilket kan bli lite svårt att hänga med i. Däremot fick jag en ännu bättre bild av Anders Borg själv till skillnad från vad jag fått från många andra vars biografiska böcker jag läst. Borg framstår genomgående som klok och resonerande samt som mer pragmatisk än idealistisk.
 
Jag tror inte jag kommer komma ihåg så mycket av det Anders Borg skriver om i boken, men jag kommer sannolikt ha en ännu bättre bild av honom än tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0