Hur har jag sett på Palme genom åren?

Det är en bra fråga jag ställer till mig själv... Jag var tre och ett halvt år när Palme mördades och minns ingenting från den dagen. Jag antar att det måste ha varit en stor sak i hemmet, men bristen på ålder gör väl att inga minnen fastnade.
 
För mig är det främst alla turer kring Christer Pettersson som fastnat i minnet. Någon kunskap om PKK- eller Sydafrika-spåren har jag aldrig haft, även om jag hört talas om dem.
 
Gällande Palme själv och hans gärning är jag inte heller speciellt insatt. Jag har sett dokumentären om honom som kom för rätt många år sedan nu, och han dyker ju upp lite överallt, men jag var som sagt för ung för att minnas något av honom i livet och jag har inte läst någon bok om honom.
 
Det är alltså mordet och allt snack om Palme som hängt med mig genom livet, men jag kan inte påstå att jag bildat mig någon egen uppfattning. Har jag haft någon uppfattning är den nog något negativ, men det skulle mycket väl kunna ändras med mer kunskap.
 
Ja så mycket mer har jag inte att säga om min relation till Olof Palme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0