Vem mördade Palme?

Imorgon ska vi få någon slags lösning på Palme-mordet. Det är väl rimligt att tro att inte alla kommer bli nöjda, men jag gissar att de allra flesta kommer bli någorlunda nöjda med den lösning som kommer presenteras.
 
Antagligen har vapnet hittats hos förslagsvis släktingar till Skandia-mannen eller någon liknande person. Det gör i sin tur att det inte kan vara så många andra som kan ha mördat Palme.
 
Jag är övertygad om att det är en ensam person som mördat Palme, och det är av två anledningar. Den första är att det bara sköts två skott. Jag tror att en yrkesmördare hade skjutit Palme ett par gånger till, och inte heller lämnat Lisbeth vid liv. Att fler skott inte gick av kan förvisso bero på eldavbrott, men jag är tveksam till det. Den andra anledningen är att jag tror att det hela hade blivit känt om det var typ PKK eller någon säkerhetstjänst som utfört mordet eftersom väldigt många hade varit inblandade då.
 
Det må vara naiva argument, men de är samtidigt utan brus, vilket ialf för mig gör dem rimliga.
 
Hursomhelst, vi får se imorgon :-).
 
Fint att dubbelmordet i Linköping fick en lösning också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0