Kan det föra oss mer samman?

Kan coronaviruset ta fram det bästa av oss människor? Kan det föra oss mer samman med tanke på att vi alla har samma problem samtidigt? Jag tycker det känns lite så. Alla har något gemensamt att prata om osv oavsett klass, kön osv.
 
Det är en minst sagt intressant tid nu. Jag får inte träffa mina föräldrar för att de är i en riskgrupp. Det finns inte mycket att göra, alla konserter och sportevenemang är inställda. Mitt gym är öppet ialf, vilket är bra :-). Regeringen har infört restriktioner, utan att jag sett speciellt mycket kritik mot det. Danmark stänger gränsen. Börsen går som en jojo, men främst nedåt. Men samtidigt som allt är annorlunda är ändå vardagen ungefär likadan. Jag jobbar som vanligt, det är folk på stan och i affärerna. 
 
Men åter igen, jag hör om flashmobs från Italien, där folk går ut och sjunger på balkongerna. Det kan kanske bli något bra av det här till slut, trots all skit det har och kommer skapa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0