Hitlers dödsfabrik

Jag har sagt det förut, och säger det igen, det blir mycket skärmtid under pandemin.
 
Idag och igår har jag sett serien "Hitlers dödsfabrik". Det är en dokumentärserie från 2016, så jag tror att jag ialf sett delar av den förut, mycket var bekant, men koncentrationen är inte på max när jag halvslött kikar på en del dokumentärer.
 
Serien handlar om koncentrationsläger, forskare och annat under Hitler-regimen. Bland annat om Ahnenerbe som forskade om de germanska folkens ursprung och gjorde forskningsresor till Tibet och Bohuslän, sannolikt bland annat till hällristningsområdet utanför Tanum, där jag var i somras.
 
Även om jag inte orkar koncentrera mig allt för mycket när jag ser liknande dokumentärer så fastnar det en del information och diskussionsämnen ploppar upp. Exempelvis visste jag inte att Mengele levde fritt i Sydamerika fram till sin död, och hur ska en förhålla sig till judeförföljelserna och dagens diskussioner om klaner som står lite vid sidan om och bara ser till sitt eget bästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0