Jojo Rabbit

Det var väl tur att jag inte satt uppe och vakade över det amerikanska valet, för det är ju inte avgjort än. Jag tror jag kommer skriva något mer om det någon annan gång.
 
Under vistelsen i Italien kikade jag och Valle på filmen "Jojo Rabbit", eller främst var det jag som tittade för Valle somnade i vanlig ordning. Hon är grym på att somna till filmer :-). Jag hade fått filmen rekommenderad av familjen Wåke, och det var främst därför vi kikade på den. Jag tror inte att jag hade hört talas om filmen i något annat sammanhang. Riktigt bra film. Det är en satir på Hitler och nazisterna med ett barn i huvudrollen. Delvis tramsigt, men filmen klarar sig ändå från att bli fånig. Riktigt bra helt enkelt.
 
Det får räcka för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0