Trump

Jag tror jag har sett det mesta om Trump som finns på SVT Play nu. Jag blir generellt inte så förskräckt över hans skandaler. Nedvärderande mot kvinnor, absolut, men knappast extremt uppseendeväckande för någon man. Hur var det med Rysslands inblandning i förra valet, var verkligen Trump inblandat i något sådant, inte så tydligt, ellerhur? Att han bett Ukraina utreda Hunter Biden, det må vara olagligt, men är det verkligen någon som uppfattar det som så förskräckligt? Det är som om många fastnat i händelser som många andra inte tar så allvarligt.
 
Däremot, det lär knappast vara bra för världen att USA genom Trump gått ur Paris-avtalet och avtalet med Iran. Det är vidare uppenbart att han är en narcissist som tror att det han gör är bäst, vilket knappast kan vara bra i längden. Sist men inte minst är han impulsiv och kan inte ta motgångar.
 
Jag tycker det kan vara uppfriskande med någon som inte tänker på sitt rykte hela tiden och bara kör på, och nog stör jag mig järnet på att de flesta som talar om Trump måste himla med ögonen osv när han kommer på tal, men Trump är ändå för mycket även för mig.
 
Jag har svårt att tro att det blir sämre med sömniga Biden i Vita Huset, även om han som sagt verkar rätt trött. Han lär ju ialf ha en kompentent stab runt sig som han lyssnar på. Sist men inte minst får vi hoppas att Trump lämnar Vita Huset utan allt för mycket strul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0