Framme i Italien

Nu är jag i Italien igen, något annorlunda dock med anledning av att jag befinner mig i Rom och Valle i Brescia för tillfället, men imorgon åkter jag också till Brescia.
 
Resan hit var lång med onödigt mycket väntetid på Arlanda. Jag flög med Czech Airlines, men det var Smartwings plan, med mellanlandning i Prag. Smartwings verkar äga Czech Airlines, vilket förklarar saken. Det fungerade bra och ingen av flygningarna var full, och mellan Prag och Rom blev jag till och med flyttad till en plats vid nödutgångarna över vingarna.
 
På Arlanda blev jag slumpmässigt utvald för extra kontroll, vilket drabbar mig ofta. Det får mig att tro att vissa andra människor har en tendens att tro att det handlar om mer än just slumpmässiga kontroller. ...eller så är det att jag ser extra skum ut, men det passar inte in i mångas världsbild.
 
På Fiumicino blev jag hämtad av Abbe och Bettan, och väl hemma hos dem har jag blivit bortskämd med mängder av mat :-). För övrigt fortfarande varmt i Rom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0