Linate

När jag flög hem från Italien flög jag från Linate i Milano. Det är en flygplats som bränt sig fast i mitt minne efter olyckan med SAS-planet och cessnan 2001. Det var inte så långt efter 9/11 och jag minns det som en känsla av "inte nu igen". Jag gjorde även lumpen och fick information om det hela, som jag minns det, när jag var ute på en övning långt upp i Norrland någonstans. Nu var det ingen ny terrorattack, men ändå för mig en ny typ av flygkrasch, alltså en krock på landningbanan. Det gjorde inte min flygrädsla mindre, även om den är minimal numera.
 
Så Linate har gjort en tragisk rispa i mitt minne.
 
Nu var det första gången jag var på Linate, och upplevelsen var väl så där. Flygplatsen kändes lite nedgången, och det mest spännande för egen del var att jag försökte gå igenom säkerhetsbågarna med mina lurar runt halsen, gick så där.
 
Framme på Arlanda fick vi även gå igenom en passkontroll. Det är första gången det händer mig efter att jag kommit hem från ett EU-land. Men jag hade ingen större brådska, så det spelade inte så stor roll.
 
Tackar även min kära far som med relativt kort varsel hämtade mig i Västerås, eftersom det var svårt att ta sig hem till Örebro i söndags kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0