Glad Påsk och Attila

Glad Påsk, men samtidigt, börjar det inte bli dags att avskaffa de här gamla vidskepligheterna? Med det menar jag typ, att borde vi som arbetar inte få några betalda lediga dagar som vi kan ta ut lite när vi vill? Det är kanske knepigt för arbetsgivarna... Å andra sidan, kultur och tradition är väl trevligt. Jag är som vanligt ambivalent.
 
I veckan såg jag Världens Historia om Attila och hunnerna. Är det bara jag, eller vet vi här uppe i Norden rätt lite om Attila och hunnerna? Jag minns inte att vi lärde oss något om det i skolan. Sedan har jag väl genom åren hört talas om Attila och hunnerna lite här och där, men egentligen bara i förbifarten. Dokumentären var därmed väldigt intressant. Tidigare hade jag haft väldigt svårt att veta när hunnerna härjade och att de hängde i Ungern hade jag verkligen ingen aning om. Det kändes lite konstigt att jag inte visste om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0