En annorlunda födelsedagshälsning

När jag vaknade imorse hade jag fått en något sen födelsedagshälsning från Hanif Azizi :-). Det är en kille på jobbet som är bekant med honom som hade fixat, riktigt kul :-).
 
Idag är det annars mest fix inför födelsedagsfest med familjen. Det är en del att göra. Tyvärr regnar det, så det är lite oklart om vi ska vara ute eller inne...
 
Annars fortsätter det skjutas i Sverige.
 
Jag är även fundersam kring hur intresset egentligen är för damlandslaget i fotboll? Det är nog större än vad jag tror och känner. ...eller är intresset stort främst för att det ska vara så och vi inte vill ha dåligt samvete? Personligen har jag inte haft möjlighet att se något av dem under OS.
 
Jag känner också att jag borde veta mer om situationen för vanligt folk i Belarus. Vad krävs för att bli dömd för något som är emot regimen? Är det rimligt att den kvinnliga sprintern skulle fått stora problem vid återkomsten till landet?
 
De afghanska tolkarna då? Jag har svårt att se att nuvarande regim kommer kunna hålla ut i Afghanistan länge till utan hjälp från omvärlden. Utan att gå in på de rent juridiska bitarna tänker jag att tolkarna borde kunna få skydd i Sverige. Men jag undrar dock hur de har varit anställda, och var har vi tänkt att gränsen går? Har tolkarna varit anställda direkt av svenska försvarsmakten, och finns det även andra som hjälpt den svenska försvarsmakten på olika sätt? Om så är fallet, vad gäller för dem? Jag tänker att det inte riktigt är så enkelt som det framstår i media.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0