Några onsdagsfunderingar

Kikade precis på en holländsk dokumentärserie om en fertilitetsdoktor som använt sin egen sperma - "Den stora spermaskandalen". Det uppdagades att han därmed var pappa till en himla massa barn. Han var dock inte ensam om det, utan andra donatorer är tydligen fäder till ännu fler. Tragikomik på hög nivå. Det märkligaste är dock att han inte verkar vara unik, finns tydligen flera fertilitetsdoktorer som gjort samma sak.
 
Jag såg även dokumentärserien "I skuggan av El Chapo" om knarksmuggling till Sverige osv. Mycket sevärd. De intervjuar bland annat langare, kartellmedlemmar och poliser. En får se "knarkvärlden" från många vinklar.
 
Det jag menade med rubriken är att jag märker att jag har lite statistikbrister efter att ha hört nyheter om BRÅ-rapporten idag. Nisse har fått hjälpa mig förstå lite bättre :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0