Onsdagstankar

Igår blev det mat på Urban Deli med delar av Valles familj, tyvärr utan Bettan som kände sig sjuk. Förhoppningsvis kan de komma alla till oss imorgon. Det bästa med Urban Deli var att deras paradrätt var gös från Hjälmaren :-). Närkes läckerheter sprider sig!
 
Rätt lugnt på Twitter, det är mest de afghanska tolkarna som diskuteras, dock verkar ingen riktigt veta någonting om det hela. Hur många har varit anställda osv, det verkar vara en enda röra, men politikerna passar ändå på att ta lätta poänger, mest från höger den här gången.
 
I övrigt blir det inte "bättre" i Afghanistan, vilket som jag tidigare nämnt inte gör mig förvånad.
 
Jag läste även ut John Douglas bok "Journey Into Darkness". Lite mindre om John Douglas själv, vilket var rätt skönt, men också rätt mycket runt ett fall som inte var superintressant. Hursomhelst känner jag att jag fortfarande håller med Douglas i mycket gällande att offerperspektivet borde vara på offret och inte på förövaren, och att det är lätt att lura psykologer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0