Börsåret

Börsåret slutade enligt Avanza på knappt 21 % upp. Bra utveckling på sparandet, men sätter man det i relation till olika index är det inte så värst. Jag vill dock inte klaga, hade jag haft pengarna på sparkonto istället hade det varit mycket sämre utveckling. Som jag förstår det var utveckligen även något bättre än för de flesta på Avanza under året.
 
Mina stora inköp under året av Varta och CrowdStrike har snarare sänkt utvecklingen än något annat. Varta är typ plusminusnoll och CrowdStrike är klart ned. Jag lyckades dock sälja mitt sämsta inköp någonsin, Eco Wave Power, med vinst, efter en 100 % ökning en dag i somras. Där och då var jag upp över 30 % på året. Hösten har sedan varit dålig. Medan börsen fortsatt uppåt har jag som synes gått ned 10 %. Det beror nog främst på dålig utveckling i olika betting-bolag, men egentligen är det nog bara Diös som gått bra under hösten. 
 
Sammantaget var det en fantastisk vår och en dålig höst. Trots dålig utveckling på en del aktier tycker jag inte att jag gjort några dåliga inköp. Det blir spännande med 2022 nu :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0