Filmserier

Haveri på jobbet i fredags, inget fungerade efter 11-tiden. Blir mer att göra imorgon än vanligt då sannolikt.
 
Lite drygt halva helgen har nu gått. Det känns som jag främst sitter och väntar in julledigheten. Jag är ledig drygt två veckor, vilket ska bli riktigt skönt. Jag har inte varit ledig en dag sedan början av juli.
 
Apropå titeln på inlägget så har jag efter att ha sett Bond, Harry Potter, Bourne och Taken nu tagit tag i Mission Impossible-serien. Jag såg första filmen igår kväll och nu imorse. Jag har sett den en gång innan och det var nog i samband med att den kom 1996. Som vanligt mindes jag inte så mycket, men vissa scener kom jag ihåg ialf. Något rörig film, men snygga effekter.
 
Jag såg klart serien om Alf Svensson igår - "Partiledare av Guds nåde". Jag vet inte om jag finner Alf så intressant, men dokumentärer om svensk politisk historia är alltid intressanta. KD är ju generellt ett parti jag inte har så mycket till övers för. Jag kände mig väldigt sossig när de pratade om abort, gayäktenskap och vårdnadsbidrag i dokumentären.
 
Jag hann även med att se "Planen som bröt ljudvallen" igår. Titeln säger sig självt.
 
Annars blev det en del läsande och TV-spelande igår, men det får det bli mer om en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0