Ledighet

Nu börjar en dryg veckas riktig ledighet. Alltså en ledighet utan några direkta planer. Jag har förvisso redan varit ledig några dagar nu i jul, men jag jobbade igår, och de här lediga dagarna har handlat mycket om att träffa familjen. Nu blir det istället ledighet som handlar om att ta hand om mig själv :-).
 
De senaste två dagarna har mina kära föräldrar varit i Sthlm och bland annat träffat stora delar av Valles familj, kul! Vi har bland annat ätit på Fisk. Jag och Valle var även ute och hälsade på Valles syster i en villa i Bromma, och det var ingen skitvilla, riktigt fin var den. Lite utanför en annans prisklass för boende :-).
 
I förrgår hann jag med och se ett par dokumentärer. Den ena var "Lili & Susie". Jag har inte så mycket jag kan relatera till dem, men det verkar som de haft någon form av utmanande utstrålning som kanske var ovanlig för tiden. På det stora hela var det väl dock en rätt intetsägande dokumentär. Lili och Susie gav dock ett sympatiskt intryck.
 
Mindre sympatiska verkar delar av medlemmarna i A-ha vara. Jag såg dokumentären "A-ha: The Movie" om dem. Gitarristen verkar rätt dryg. Kul att de hänger ihop i originaluppsättning fortfarande, men det måste vara jobbigt eftersom gitarristen och keyboardisten inte verkade dra jämt i mycket. De pallade inte att spela in ny musik för att de bara skulle bli osams, och keyboardisten verkar ha fått psykiska problem på grund av gitarristen.
 
Det får räcka för nu, och imorgon lär det bli lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0