Taken 3

Jag var ju tvungen att se klart filmserien "Taken" med Liam Neeson, så jag såg den sista filmen i serien igår och idag. Den anses också vara klart sämst. Det är dock att ta i tycker jag, i jämförelse med de andra filmerna är den inte mycket sämre, alla är ju på sätt och vis rätt dåliga :-).
 
Men det är ju så, relationen mellan dåligt och underhållande. Alla filmer i serien är underhållande, och jag blir inte uttråkad. Det är spännande. Samtidigt går det inte att sluta irritera sig på att Liam Neeson är oövervinnerlig, att alla andra är så dåliga, att han alltid kommer undan osv. Allt detta när han är typ 60 bast också :-). Samtidigt har jag svårt att inte älska en vigilant som bara är dum mot de som gjort dumma saker. Det är en enkel moral, men den är skön på något sätt. 
 
Sammantaget är alltså "Taken 3" en rätt dålig film, men inte mycket sämre än de andra i serien, och om du ser den, ialf som man, kommer du inte bli uttråkad :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0