Det är en spännande tid...

Skottlossning för några dagar sedan, nu ska någon vara skjuten. När jag sedan går ut och promenerar kommer polishelikoptern flygande. När jag sedan nästan är klar med min promenad kommer en vältalig ung svart man fram till mig, trots att jag har mina lurar på mig, och säger att han och hans familj har fått soppatorsk. De ska förvisso ha pengar, men måste ha min hjälp ändå med typ 500 kr för att kunna åka till Sthlm... Jag orkar inte undersöka om det är en scam den här gången, men det är sannolikt. Soppatorsk vid Lucullus känns tveksamt och har verkligen inte någon i en hel familj på sig någon form av bankkort när de är ute och reser? Jag säger därför att jag har polisanmält liknande saker förut när personer försökt lura mig, så jag orkar inte ta reda på om han är seriös. Han undrar då hur mycket pengar jag då skulle ha blivit lurad på? Jag svarar att det var en liknande summa och att han får leta vidare.
 
Den här gången är det ingen idé att polisanmäla, för jag kan ju inte vara helt säker på att det var ett försök till brott, men ialf, det är som sagt en spännande tid vi lever i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0