Kanske det galnaste...

De senaste dagarna har jag sett Netflix-dokumentärerna "Don't Fuck with Cats" och "Night Stalker: The Hunt for a Serial Killer". 
 
Den förra handlar om en snubbe som är så galen att det måste vara utan dess like. Jag tappade hakan, och då har jag sett mycket. Att en person kan göra på de sätt snubben i dokumentären gör för att bli känd måste vara unikt. Riktigt otäckt. Som några gånger förr har jag svårt att hitta ord för det hela. Om en vill se en serie om en riktigt jävla störd individ bör en se "Don't Fuck with Cats". 
 
Den senare handlar om den mer kända mördaren Richard Ramirez som härjade runt i Los Angeles på 80-talet. Den är inte lika intressant som den förra, men väl värd att se för de som gillar true crime, kanske speciellt utifrån hur de intervjuade poliserna som var med i jakten pratar och beskriver allting. Det är rätt långt ifrån hur beskrivningar skulle ske i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0