Skadad

Ibland undrar jag om jag blivit skadad av fake news, fast innan Trump. Skillnaden är väl att det inte var lika flagranta lögner innan Trump, men likväl, om inte lögner, så åtminstone försök att dölja ialf delar av sanningen. Det var rapporter om att invandring var positivt för den svenska ekonomin och att det var ett kompetensregn, att barn inte var vuxna i någon större utsträckning, att det inte fanns någon tak på invandringen till Sverige, att alla var apatiska på riktigt osv. Att allt jag tar upp här handlar om migrationsfrågan beror på att det är den jag kan och den som påverkat mig. Andra halvsanningar har jag inte upptäckt på samma sätt och de har därmed inte heller påverkat mig på samma sätt.
 
Det här har gjort att jag delvis tappat förtroendet för den sanning som föreligger för gememe man. Jag tänkte skriva etablissemangets sanning, men det stämmer nog inte riktigt.
 
Jag är sannolikt långt ifrån ensam om detta, men det är jobbigt. Att ständigt behöva känna att jag måste vara kritisk mot det allmängiltiga mot bakgrund av tidigare erfarenhet.
 
Jag vet inte om det är delvis därför jag verkligen inte såg stormningen av Kapitolium komma, men samtidigt gjorde någon det? Men känslan är ändå nu att "alla" slår sig för bröstet nu med anledning av att de allt förstod att det skulle bli så här med en galenpanna som Trump som president.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0