Vivarium

Sammanställningen av 2020 får vänta några timmar till.
 
Igår såg jag filmen "Vivarium", en rysare. Rysare/skräckfilmer är oftare lite kortare och passar därmed mig bättre på kvällarna. Jag orkar inte se en film på 2-3 timmar i ett sträck en kväll, eller knappast aldrig om jag ska vara ärlig :-). 
 
"Vivarium" var väl så där. Det förefaller vara en lågbudgetfilm, fast med hyggliga skådisar och en ok grundidé. Det är dock bara själva idén som är bra, sedan lyckas inte riktigt manuset bygga ut det till något bra. Idén är inte tillräcklig för en hel film om inte mer läggs till. Det hände därför inte så mycket i filmen och det mesta var rätt förutsägbart, och även om jag gillade idén var det ändå många frågor som blev obesvarade. Varför ska något som är så pass intelligent krångla till det så mycket för sig?
 
Trots hyggliga recensioner så finns det många bättre rysare än "Vivarium".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0