mother!

...men först, landgång heter det väl, den en går på när en ska på en båt!? Hjärnan är inte alltid snabb :-).
 
För några dagar sedan såg jag filmen "mother!". En psykologisk skräckfilm av Aronofsky. Jag tänkte att vad kan gå fel här, det här måste ju vara riktigt bra, men det var det ju verkligen inte. Vilken skitfilm! ...eller jag ska inte överdriva, det var påkostat och hyggligt skådespeleri. ...eller jag kan nog inte riktigt bestämma mig om Jennifer Lawrence är bra i filmen, hennes karaktär gav ett overkligt intryck, men jag antar att det var tänkt att det skulle spelas så. Det är dock främst manuset det är fel på. Vad vill Aronofsky säga? Som jag förstår det försöker han få in ett religiöst tema i någon nytappning, men det blir bara konstigt. Allt slutar i form av ett pretentiöst svårbegripligt magplask. Det är möjligt att jag inte förstått filmen, men det tror jag ingen gör i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0