Polismord

Jag har lite svårt att rikta tankarna just nu, allt kommer tillbaka till polismordet i Göteborg igår kväll. Det är en sak om en polis dödas vid ett ingripande, men det här förefaller vara ett mord, skjuten på öppen gata. Kan det vara ett misstag? Känns inte troligt, men vem vet... Annars är det väl det som vi gått och väntat på, att kriminella helt enkelt börjar avrätta myndighetspersoner som de inte gillar, eller som bara stör deras verksamhet. Om det nu är det senare har jag svårt att se att det här mordet går att jämföra med något annat polismord i Sverige under någorlunda närtid.
 
Det är så jävla illa!
 
Jag hade lite planer för dagen, men vet inte om jag pallar. Hade även tänkt att skriva lite om gårdagen, men samma där, har ingen lust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0