Sierskan

Ett kort och härligt besök till Örebro under helgen. Kikat på Nisses fina nya lägenhet, fått roliga nyheter och tagit ett par bira på Frimis.
 
Annars tänkte jag mest skriva lite om den roande dokumentären "Sierskan" om Saida. Saida känner alla svenskar till som är födda på 80-talet och tidigare. Som jag minns det så trodde en väl inte riktigt på det hon gjorde, men hon var ändå med på SVT och det fanns ändå de som tog henne på allvar. Jag tror Sverige faktiskt var lite mer magiskt på 90-talet. Även om en inte riktigt trodde på siare osv, så fick de ändå plats i SVT på ett rätt seriöst sätt. Det är inte som "Spökjägarna" och allt vad liknande program heter nuförtiden. Om det nu var en mer magisk och accepterande tid på 90-talet gällande allt möjligt hokus pokus kan jag inte påstå att det är något jag saknar :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0