Split

Eftersom det inte går att sova på nätterna med anledning av värmen är jag uppe längre på kvällarna. Därmed kikiade jag på filmen "Split" av Shyamalan igår kväll. Helt ok film med bra skådespeleri av James McAvoy, men som är en i raden av filmer och böcker där en person har flera personligheter. Jag förstår att temat är lockande för författare, men för mig känns det mest överdrivet och nästan fånigt. I "Split" drivs det även så långt att en person till och med blir något annat än människa. Det blir lite för mycket av det goda.
 
Nu efter att ha sett "Split", om än inte helt betagen, blir jag sugen på att se om "Unbreakable" och se "Glass" som tydligen ska hänga ihop.
 
I övrigt är det mycket skönare väder idag, och det går att vädra ut lägenheten. Det kanske därmed går att sova inatt :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0