Waldemarsudde

Nu har halva semestern snart gått, det går fort.
 
Idag är det vädigt varmt igen!
 
I värmen tog jag en sväng till Waldemarsudde där jag inte tror att jag varit förut. Det lite med anledning av att jag såg en dokumentär om prins Eugen för något knappt år sedan, men även som med mycket annat, att det är en plats jag hört talas om genom livet men aldrig tidigare besökt.
 
Jag gick in på museet och kikade på lite konst av främst svenska konstnärer. Jag blev väl inte helt betagen, vilket säkert beror på lite dålig kunskap om konstnärerna. När jag däremot gick in i "Slottet" blev jag mer imponerad av både inredningen och den konst som hänger där.
Prins Eugens kanske mest kända målning "Molnet", och jag som bevis på att jag var där :-). Personligen kanske inte helt betagen av målningen, men men...
Inne i "Slottet" med Josephsons "Strömkarlen" i bakgrunden som jag blev mer imponerad av.
 
Nu lär det bli en lugn kväll, men imorgon bär det av ut till Birka i den fortsatta värmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0