Dingtuna och BTK

Det får bli en rubrik med två väsensskilda saker idag.
 
Jag var i Örebro en sväng under helgen och på vägen hem idag blev det signalfel och tåget blev stående i Dingtuna utanför Västerås. Där stod vi ett tag innan vi vände och åkte söder om Mälaren istället. Tågresan blev därmed avsevärt mycket längre, men det gjorde inte så mycket för då fick jag tid att läsa ut "Inside the Mind of BTK".
 
BTK är en seriemördare från Park City i Kansas. Första gången jag hörde talas om honom var i serien "Mindhunter", även om han där bara har en något förvirrande biroll. Hursomhelst dokumenterade BTK (Dennis Rader) sina brott vilket gör att det går att försöka förstå hans motiv bättre än hos många andra seriemördare. Det är just det som författaren, John Douglas, försöker göra i den här boken, vilket är intressant. På det stora hela tyckte jag därför att det var en mycket läsvärd bok, även om jag, som vanligt, tycker att boken är lite för lång, med en hel del om författaren själv osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0