John Belushi

Igår såg jag dokumentären om John Belushi - En komikers uppgång och fall. Belushi har inte haft någon påverkan på mitt liv vad jag kan komma ihåg. Jag har förvisso länge haft för avsikt att försöka se filmen "The Blues Brothers", men det har aldrig blivit av. Det är väl även främst på grund av den filmen jag ens känner igen hans namn. Hade Belushi däremot inte dött och eventuellt varit med i "Ghostbusters" hade jag sannolikt sett honom som en legend, och kanske förebild (förebild på väldigt lösa grunder :-)), som Bill Murray.
 
Ja det var några tankar om hur John Belushi påverkat mig, det vill säga inte mycket.
 
Dokumentären då, hur var den? Jo den var intressant. Det är intressant att försöka förstå varför vissa går ned i tungt missbruk och vad som kunde ha gjorts annorlunda? Samtidigt kommer jag aldrig ifrån tankar om att det är självförvållat. Klarar en inte av framgången utan diverse droger bör en göra något annat. Det är ju dock väldigt lätt at säga...
 
Funderar på att cykla bort till Hagaparken idag, får se om det blir av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0