Lite annat...

Nu har det varit två dagar utan någon sightseeing. Jag har varit i Hallsberg och Örebro och hämtat några sista saker hit till Sundbyberg, så nu ska väl flytten vara klar :-)? Vi har förvisso kvar lägenheten i Örebro ett tag till, men, men...
 
Sverige åkte ur EM igår efter att Danielson blev utvisad. Det finns mycket att säga om den utvisningen, men jag har nog svårt att tycka att det är rött kort, även om jag tänker mig att det är ett tydligt rött enligt regelboken. Men även enligt regelboken undrar jag hur den här situationen bedöms i relation till att Berg fick ett knä i huvudet senare under matchen?
 
Blir det någon ny statsminister? Svårt att säga. Jag hade nog gärna sett ett extraval, även om det samtidigt känns onödigt att ha ett nu, men jag tror att ett val nu hade kunnat röra om lite mer än det val som är nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0