Något kort om filmen Steve Jobs

Valle ville se filmen "Steve Jobs" så vi kikade på den igår. Den har fått bra kritik, men jag gillade inte manus och regi. Skådespeleriet var bra av både Fassbender och Winslet, så det var ju värt att kika på, men i övrigt var det två timmars tjafs. Jobs tjafsar med Hoffman, Jobs tjafsar med Wozniak, Jobs tjafsar med dottern osv osv. Nog att Jobs sannolikt var en rätt tjurig jävel, men jag har svårt att se att det var på det här sättet. Nu tror jag förvisso att filmen inte är tänkt att vara helt biografisk, men frågan är om den hade något med verkligheten att göra?
 
Ja, ja, jag stämmer alltså inte in i hyllningskören av filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0