Nationalmuseum och lite Roy

Innan vi skulle besöka Nationalmuseum idag kände vi att vi behövde lite mat. Jag ville kika på Roy Anderssons studio och även äta där mittemot, så därför gick vi till Bottega Meno Male. En italiensk restaurang som även säljer en del italienska matprodukter. Maten där var helt fantastisk och jag rekommenderar verkligen ett besök. Även servicen var fantastisk. Italienskt på riktigt! Kanske den bästa mat jag ätit i år.
Studio 24 mittemot Bottega Meno Male där Roy Andersson spelar in merparten av sina filmer som jag förstår det. Huset där i fönstret i mitten har varit med i en av filmerna.
 
Mätta och glada efter mycket god mat och en öl fortsatte vi till Nationalmueseum. Det var ett trevligt besök med fritt inträde. Inte galet intressant kanske, men museet är lagom stort och besöket var klart på ett par timmar.
Carl Larsson inne i trapphuset på Nationalmuesum.
Karl XII:s likfärd av Cederström var största anledningen till att jag ville besöka Nationalmuesum.
Mer Carl Larsson, som jag lärde känna redan som barn eftersom vi hade kopior hemma.
 
...och nu vann Sverige, vilken dag :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0