The Hateful Eight

Nu är temperaturen nere på 15 grader, det går snabbt i handboll som en säger!
 
Nu har vi lite ont i den arm där vi tagit sprutan, men annars mår vi bra. Som jag förstår det hör det till Pfizer-vaccineringen.
 
Igår kväll såg vi Tarantinos "The Hateful Eight", en film som jag helt hade missat innan Peter nämnde den på jobbet för något halvår sedan. Normalt brukar jag lyckas höra när en Tarantino-film släpps, men när "The Hateful Eight" släpptes missade jag det.
 
Filmen är ialf en western som i mångt och mycket påminner om en teater. Mycket våld, och när det blev förgiftning och spyor gav Valle upp :-). Jag såg dock klart de nästan tre timmarna film.
 
Som vanligt när det gäller Tarantino, så är även "The Hateful Eight" en riktigt bra film, men jag tycker inte den är riktigt lika bra som hans i min värld mer kända filmer.
 
Idag blir det nog Nationalmuseum :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0