Vinterviken och Tarantino

Igår for jag, Lisa och Saga iväg till Vinterviken i värmen för lite bad. Rätt mysig plats för att vara så pass central. Även rätt mycket Nobel-historia, men det förstod jag inte förrän jag kom tillbaka hem :-). Jag får väl åka tillbaka någon annan gång när det inte är så varmt och undersöka viken lite mer.
Vinterviken från Vinterviksbadet. Det går även att hoppa i vattnet från bryggor osv längs viken.
 
Saga och Lisa badade en del medan jag höll mig i skuggan och lyssnade på podd :-).
 
Under kvällen, efter att Saga och Lisa åkt hem, kikade vi på "Once Upon a Time in Hollywood". En Tarantino-rulle som jag velat se länge, men inte orkat se för att den är så lång. Inte helt överraskande var filmen dock väl värd att se, och trots sin längd på nästan tre timmar blev jag inte uttråkad. Det även till trots att det i stora delar av filmen inte händer så mycket. Kul slut med en ny take på Manson-morden!
 
Idag ska jag även vaccinera mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0