Fördomar om Snowpiercer

Igår kväll fick jag välja film och jag valde filmen "Snowpiercer" som handlar om en värld som blivit så kall att de enda människor som överlevt har gjort det genom att de kommit med på ett tåg som är ett eget eko-system. Det låter lite snurrigt, och det var det också. Jag hade hoppats på att filmen skulle vara lite mer existentiell gällande grundtemat, men så var inte riktigt fallet. Filmen var mer av en fastastisk visuell upplevelse med tvära kast mellan våld och annat. En väldigt okonventionell film.
 
Det är samma regissör som regisserat "Snowpiercer" som regisserat "Parasit". Det överraskade mig lite, och det är där jag kommer till fördomaran, jag trodde "Parasit" var regisserad av en mer lokal koreansk regissör, men han var tydligen rätt känd redan innan "Parasit". Så åter igen har jag upptäckt mina fördomar, och det är alltlid lite irriterande. Att jag ibland tror att något bara är på ett sätt, utan att ta reda på hur det verkligen är.
 
Nu kom jag nog ifrån temat lite :-). Men hursomhelst "Snowpiercer" var en fantastisk visuell upplevelse och annorlunda, men jag skulle gärna fått lite mer info om själva grundtemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0