Green Book

Veckan har gått fort och varit mycket bra. Valle har kommit och livet är lite mer som det ska vara :-).
 
Liverpool lyckades vinna igen, förvisso i Champions League, men ialf. Att de spelade med två mttbackar, hade Fabinho på mittfältet och slapp Firminio i anfallet spelade nog in...
 
Men till rubriken, igår kikade jag och Valle på "Green Book", en film som många pratat om och vissa rekommenderat. Jag har inte tyckt plotten känts så spännande, men som så ofta förr hade jag fel. Eller plotten med att en svart kille får problem i ett rasistiskt USA är väl inte ny, och kanske lite uttjatad, men i "Green Book" lyckas det nyanseras genom vänskapen mellan en afroamerikan och en amerikan med italienska rötter. Dialogerna är smarta och inte enkelriktade i ett ämne som många har svårt att diskutera och som ofta blir kraftigt förenklat.
 
Jag blev imponerad och positivt överraskad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0