Knark på stan

Världen här på centrala norr i Örebro har förändrats rätt mycket de senaste åren, en del till det bättre, med rätt hippt häng kring Järntorget osv, men även hela Storgatan är ju något helt annat än vad det var för 10 år sedan. En del på jobbet kallar det för Gaza-remsan, även om jag har lite svårt att se den likheten, så förstår jag nog vad de menar. Det är ändå en något fryntlig jämförelse.
 
Som en liten mellangrej lärde jag mig idag att kidsen kallar fest för "gädha" nuförtiden. Det är fint när ungdomarna på jobbet får lära farbror lite nya ord :-).
 
Men det jag främst skulle komma till var att det stod ett gäng luv-pojkar på gatan utanför porten igår och rökte gräs när jag gick hem från jobbet. Lite skönt så där i ett gäng, 4-5 stycken. Jag kan inte minnas att det var på det sättet för några år sedan. Inte för att jag har något emot gräs, men tiderna förändras, och kanske inte riktigt jag med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0