Brott och straff

Det har nog alltid diskuterats när någon bör få ett straff. Under helgen såg jag filmen "Lönnmördarna" om de två kvinnorna som sannolikt lurades att döda Kim Jong-Nam på KLIA. De blev sedan typ frikända efter att ha suttit häktade rätt länge eftersom de blivit lurade. Men frågan är, hur dum får man vara? ...och även om man är korkad, eller inte förstår, bör man inte straffas ändå? Jag antar att man kan bli dömd till vållande till annans död, men jag undrar hur vanligt det är i liknande fall? Jag har lite svårt att förlika mig med att en person inte ska bli rätt hårt straffad för att ha dödat en annan människa, oavsett om personen blev lurad eller inte. Tåls att diskuteras länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0