Dune

Jag har under några veckor gått och tänkt att jag borde se filmen "Dune" på bio. Nu bor vi dock rätt långt ifrån någon biograf och filmen är även så lång att det är svårt att hinna med under en veckodag.
 
Efter att jag fixat med mitt konto på det nya "HBO Max" såg jag till min milda förvåning att filmen fanns där, så jag började se den i söndags och såg klart den idag.
 
Mäktig film måste jag säga. Vacker! Den hade verkligen passat att se på bio, men så blev det inte. Annars då? Den är lite seg dessvärre. Det känns som att filmskaparna försökt göra väldigt mycket film på lite för lite material. Det är väl lätt gjort. På det stora hela är det dock en sevärd film.
 
Som många gånger förr blir jag sugen på att läsa boken, och kanske även att se om den gamla "Dune" som jag såg för typ tio år sedan, men inte kommer ihåg någonting av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0