Första advent

Idag är det den första advent och vi har varit inne i stan och köpt lite julsaker. Mängder av människor, förstår inte att de orkar. Först blev det även en lunch på "Miss Clara". Tror de själva kallade det brunch, men den öppnade inte förrän efter 12, så lunch är väl mer lämpligt? Bra var det, men förhållandevis dyrt.
 
Igår försökte vi komma i julstämning med mängder av julfilm. Vi såg tre stycken av blandad kvalitet.
 
Den första vi såg var "Scrooged", en julfilm jag inte hade hört talas om tidigare men som var minst sagt intressant. Det är en modern tappning av Dickens "En julsaga". Vill ni se en julfilm som skiljer sig lite åt är "Scrooged" ett utmärkt val.
 
Den andra filmen vi såg var en TV-film vid namn "Christmas Around the Corner". En rätt konventionell julfilm med en bokaffär på landet i handlingen. Inte på något sätt överraskande, men fin. Väl värd att se om en vill se en hygglig julfilm.
 
Den sista filmen var dock katastrof. Det är också en TV-film som heter "Another Christmas Coincidence". Bra betyg på IMDB har den, men den är helt värdelös. Den är som en riktigt dålig såpopera.
 
Jag tycker dock jag har märkt det någon gång förut att en del TV-filmer får bra betyg på IMDB. Antar att det är för att det inte är så många som ser dem. Att vi valde de här filmerna var för att de finns på Viaplay. Då brukar jag sortera på betyg från IMDB. Hade inte de två sista då kommit upp med höga IMDB-betyg hade vi aldrig sett dem eftersom de var helt okända sedan tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0