TV-spel

Jag har ju inte använt mitt PS4 i någon större utrsäckning sedan jag köpte det för många år sedan. Nu på senare tid har jag dock börjat spela lite. Det är smidigt att bara kunna ladda ner de spel jag vill spela för en mindre penning. De spel jag har spelat nu på slutet är spel som vi förr kallade "äventyrsspel". Ett mer nutida ord är väl "puzzle games", alltså spel som handlar mer om att lösa problem än att vara flink i fingrarna.
 
Det första spelet jag spelade igenom var "Inside", vilket jag har skrivit en del om tidigare. Det var som ett gammalt platformsspel och inte speciellt svårt. Förvisso fanns det en del gömda grejer som var svåra att hitta, men att bara spela igenom spelet var inte så komplicerat. Nu senast spelade jag "Return of the Obra Dinn". Det handlar om att ta reda på hur en mängd människor dog på en båt, rätt kul spel, och lite svårare än "Inside". "Return of the Obra Dinn" är också lite mer som de gamla klassiska äventyrsspelen som jag spelade som barn.
 
Nu är frågan om jag borde tanka ner ytterligare ett liknande spel, eller lägga tid på annat :-)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0