Lite fotboll

ÖSK sparkade precis Gazimba. Ovanligt att två tränare försvinner under samma säsong, men annars har jag inte så mycket att säga om det. Jag har sett alldeles för lite av ÖSK den här säsongen.
 
Jag har även för ett par dagar sedan sett klart "Premier League: När fotbollen förändrades". Tanken med den serien är väl främst att belysa hur Premier League gjorde fotbollen till något genomgående kapitalistiskt. Det var dock inte det jag fann mest intressant. Jag hade nog fått för mig att Man Utd var mer överlägsna på 90-talet än vad de faktiskt var. De vann ju oftast, men inte lika överlägset som jag mindes det. Jag hade inte heller koll på att Keith Gillespie hade spelat i Man Utd. Det var inte mycket om Liverpool i serien, vilket inte var så konstigt, men den var mycket underhållande ändå :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0