Pang, pang, pang

Inatt vaknade jag av några smällar, sannolikt inbillade, men jag tänkte på det när jag gick till jobbet. Typ att undra om det var någon här i krokarna som blev skjuten inatt? Det var ingen här som blev skjuten vad jag vet, men Einar fick sätta livet till i Hammarby Sjöstad. Sambandet är givetvis en slump, men folk har nog blivit religiösa för mindre.
 
Jag har ingen uppfattning av Einar och har svårt att ha någon större sympati för kriminella, men det är ändå lite mer än vanligt när mördarna inte drar sig för att mörda kända personer. Även om det kan framstå som märkligt tror jag att det kan kännas jobbigare att mörda någon som är känd än en mer random person. Nu känner kanske de som har ihjäl varandra någorlunda i normalfallet också, men det är ändå något som är lite mer ovanligt. Jag får lite italiensk maffiakänsla, att det inte spelar så stor roll om det är poliser, eller i svenska mått, väldigt kända personer osv. Vad är nästa steg? Jag kan inte minnas att någon så pass känd artist som Einar mördats i Sverige under min livstid.
 
Annars är det väl skönt med helg :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0